תכנון מס בפרישה

למשרדי הגיע אדם בן 67, בעל חברה משפחתית ( אב המשפחה )
הסיבה כאשר לא קיבל תשובות מספקות מרואה החשבון שמלווה את החברה ( לדעתי עקב חוסר תשומת לב לחברה ולבעלים )
הלקוח בעל חברה משפחתית בה עובדים : אב, אם, שני ילדיהם ועוד מספרים עובדים .
לאחר פגישה עם הלקוח, ניתוח המבנה של העסק וצרכיו האישיים של בעליו, וההבנה כיצד ניתן להזיז דברים בתוך המבנה הארגוני, ניגשתי לעבודה .
השאלה של הלקוח היתה: האם שווה לקבל קצבת זקנה מביטוח לאומי ופנסיה מחברת הביטוח ועדיין לעבוד בחברה :
הלקוח מושך מהחברה שכר חודשי של 15,000 ₪ נטו.
פרוט יותר מדויק של רכיבי השכר: שכר ברוטו של כ 35,000 ₪ + שווי רכב של 9,000 ₪ כלומר שכר למס של 43,000 ₪ ועוד עלות מעסיק של כ 8,000 ₪ כלומר סה"כ הוצאה חודשית לחברה של 51,000 ₪
ללקוח יש תוכנית פנסיה והינו זכאי לפנסיה של 8000 ₪ מחברת ביטוח בגיל 67 , כמובן שיכול להשאיר את תוכנית הפנסיה ולמשוך בגיל 70. במצב זה כאשר משאירים את הפנסיה לגיל 70 יקבל סכום יותר גבוה מ 8,000 ₪ . הצפי לפנסיה בגיל 70 הינה 9,000 ₪
המטרה שלי ביעוץ שהלקוח ימשיך לקבל את הנטו שלו כלומר 15,000 ₪ , ושהכנסתו לא תיפגע.
כמובן במקביל לעבודתי שלחתי את הלקוח לסוכן הביטוח שלו על מנת שייתן לו יעוץ לגבי הריסקים שיש לו בביטוח חיים כגון: מוות. אי כושר עבודה וכולי . על מנת שלא ייפגע בשום אפשרות .
לאחר עיון במסמכים להלן המסקנה:
להגיש בקשה לתביעת קצבת זקנה יקבל בחודש כ – 2300 נטו .
להגיש תביעה לפנסיה מחברת הביטוח יקבל בחודש – 8000 ₪ .
עד לנקודה הנ"ל החברה לא מוציאה ולא אגורה אחת וללקוח יש 10,300 ₪ כלומר חסר לו עוד 4700 ₪ להשלמה. (זוכרים? היום יש לו שכר נטו מהחברה של 15,000 ₪ ולשם אנחנו רוצים להגיע).
מצאתי פתרון יצירתי שבו הלקוח יקבל את ה 4,700 ₪ החסרים מהחברה כאשר העלות לחברה הינה 6,400 ₪ בלבד.
הלקוח ימשיך לקבל 15,000 ₪ נטו בחודש ( לא ניפגע ברמת השכר נטו לחודש ), ההוצאה לחברה תהיה 6400 ₪ במקום 51000 ₪ כלומר חסכון חודשי בסך 44,600 ₪ וחסכון שנתי 535,200 ₪ לחברה.
יכול להיות שהסתכלות כזאת על העסק יכולה להתקיים רק בניתוח חשבונאי מבחוץ. נשמח לשמש לכם עין בוחנת, שיכולה למצוא פתרונות יצירתיים אותם קשה לראות בניהול השוטף של העסק.
חנן אלטר יועץ מס ( סוכן ביטוח ) MA בלימודי משפט 0544824695

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

שימוע במס הכנסה

לא הולכים לבית משפט ללא עורך דין – מכירים?

נראה לי שרוב האוכלוסייה פועלים לאור המשפט הזה. מעטים מכם יעזו לייצג עצמם בבית משפט בשל ההבנה שדרוש ידע ומקצועיות בפני שופט.
ומה עם דיון במס הכנסה?
אז רק לסבר את אוזניכם, מפקח מס הכנסה, בשבתו בדיון על נישום, הוא בעל סמכויות של שופט לכל דבר ועניין. נכון, ה"משפט" לא מתנהל באותה צורה, לא קמים כשהוא נכנס, אין קוד לבוש, ואין קלדנית שכותבת את השתלשלות הדיון. המפקח כותב בעצמו. והכי חשוב, ההחלטה שתתקבל בדיון מקבלת תוקף משפטי.
ולכן, כמו שלא הולכים לבית משפט ללא עורך דין, ככה לא הולכים לדיון במס הכנסה ללא מייצג. יועץ מס או רואה חשבון.
ואם לא הצלחתי לשכנע אתכם בעובדות היבשות, תשמעו סיפור:
ללקוח שלנו, עוסק פטור, הגיעה ביקורת מס הכנסה. בביקורת מצאו ליקוי של אי רישום תקבול (במילים פשוטות, הלקוח קיבל כסף, לא הוציא קבלה).
נקבע מועד לשימוע, (שבמהלכו מתקבלת החלטה האם לפסול או לא לפסול את ספרי החשבונות ), הוצאנו הצעת מחיר ללקוח לניהול וייצוג בשימוע. בשביל הסיפור חשוב שנציין שהצעת המחיר עמדה על X ₪ .
עוד נציין, שגילינו טעות טכנית בביקורת, ומניסיוננו בדיון מסוג זה, היינו יכולים לסיים את השימוע באזהרה בלבד ללא כל ענישה.
הלקוח חשב שהסכום גבוה מדי כי ככה שמע מחבריו העצמאים והחליט לייצג את עצמו לבד בשימוע.
התוצאה – פסילת ספרים, וקנס של פי 6 משכ"ט שמשרדנו ביקש בשלב הראשון, והסיפור עדיין לא נגמר ( וצפוי להיות קנס נוסף בסכום דומה )

אז עכשיו תגידו אתם, הייתם הולכים לדיון במס הכנסה בלי יועץ מס?
לפרטים ויעוץ נוסף ניתן לפנות למשרדינו
חנן אלטר יועץ מס MA בלימודי משפט 054-4824695
דורית אלטר MBA במינהל עסקים 054-4824693

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

תזרים וקורונה

תזרים מזומנים בזמן ואחרי הקורונה
נכון, כבר כתבתי על החשיבות של ניהול תזרים מזומנים. לא פעם ולא פעמיים. וכנראה עוד אכתוב הרבה. פשוט כי הנושא הזה בנפשי. למה? כי רוב העסקים שקורסים, קורסים כי לא ניהלו תזרים. התזרים ניהל אותם.
עכשיו יותר מתמיד יש לזה חשיבות. אני מניחה שבשביל להתמודד עם משבר הקורונה עשיתם כמה דברים. חוץ מלכתוב כתיבה מחאתית ברשת, חוץ מלהפגין פיסית בתל אביב או בירושלים.
בטח גם דחיתם פרעונות של הלוואות (כמו שהבנקים איפשרו),
לקחתם הלוואה בערבות מדינה (שתתחיל להיפרע רק בעוד חצי שנה או שנה),
דחיתם שיקים לספקים (אם היו כאלה שהסכימו).
ועוד פעילויות כספיות שיחזיקו אתכם עם הראש מעל המים.
אז לא לשכוח, שלושת חודשי דחיית פרעון ההלוואה עוד מעט ומסתיימים (וכבר שכחנו את השורה הזו בדף החשבון).
וההלוואה בשלב מסוים תתחיל לרדת (ואף אחד לא יודיע לנו על זה).
והספקים? גם הם ירצו את הכסף (ואם זה על סחורה או שרות שקיבלנו כבר, אז זו זכותם המלאה).
ולכן, חשוב מאד להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור לחשבון הבנק שלנו. מה יורד מתי וכמה. לזה – אני קוראת ניהול תזרים.

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

מענק קורונה לעסקים

מענק קורונה לעסקים
בהחלטת ממשלה בראשות בנימין נתניהו ושר האוצר הוחלט על פיצוי לעסקים בדמות מענק בשל השפעותיו הכלכליות של נגיף הקורונה
הפיצוי הנ"ל נקרא בעגה המקצועית: פעימה ראשונה, פעימה שנייה ופעימה שלישית .
ההחלטה הייתה לפצות במינימום בירוקרטיה ("כמו באמריקה"). הרעיון טוב, הביצוע פחות.
בניית המערכת הייתה מעכשיו לעכשיו ולצערי נדמה כאילו לא נבדקה על ידי בודקי תוכנות , מה שגרם לכך שיש לא מעט טעויות .
דוגמא אחת מיני רבות : שותפות של שני עוסקים פטורים. קיבלו את הפעימה הראשונה והפעימה השנייה אך בבואם לדרוש את הפעימה השלישית קיבלו תשובה שדיווחי מע"מ לשנת 2019 לא נקלטו – כשבפועל, בבדיקה בדיווחי מע"מ לשנים קודמות הכול נקלט והכול בסדר. במשרדי מע"מ לא מבינים מה רוצים מהם.
השאלה נשלחה למוקד קורונה ולאחר מספר התכתבויות ובקשות נתונים, לבסוף קיבלתי תשובה " אתה צודק – אנחנו צריכים לבדוק למה זה קורה " .
ואני תוהה למה כל העניין הטכני לא נבדק מספיק ע"י בודקי תוכנות לפני שעלה לאוויר ? הרי למיטב הבנתי מקרי הקיצון הם אלו שצריכים להיבדק ולקבל מענה טכני. לא הלקוחות ה"רגילים" שאצלם כל הנתונים מסתדרים מצוין.
כפי שציינתי זו טעות אחת מיני רבות. הכוונה של הממשלה היתה נכונה. למנוע מהמייצגים (רו"ח ויועצי מס) עבודה מיותרת, ולאפשר לעסקים עצמם, בעצמם, ללא עזרתנו, להגיש את הבקשה ולקבל את כספי המענק. ממש כמו באמריקה. בפועל, בשל טעויות רבות אנחנו נאלצים לבוא לעזרת לקוחותינו בפתרונן, ועושים זאת כמובן בשמחה ובאהבה. לו היינו שולחים את בעלי העסקים להתמודד לבד עם הרשויות, השיחה היתה נשמעת, קרוב לוודאי, כשיח חרשים.
להבא (אם יהיה גל שני כמו שצופים, אז ככל הנראה יהיה גם פיצוי נוסף) המדינה צריכה להסיק מסקנות ולייעל את התהליך הלא מוצלח במיוחד שהיה הפעם.
כולי תקווה שהתהליך יסתיים ומהר
בריאות לכולם וחזרה אמיתית לשגרה.

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

הוצאות רכב – מה מוכר?

בזכות משבר הקורונה שפוקד אותנו, הרבה עצמאים עוצרים רגע וחושבים על העסק שלהם בהרבה מובנים: כלכלי, מיסויי, ארגוני ועוד.
הרבה עסקים עוצרים ובודקים עצמם מבחינת ההוצאות השוטפות של העסק, ביניהן הוצאות הרכב, כגון: ביטח רכב, דלק וכו'
אני נישאל לא פעם בנושא של הכרה בהוצאות רכב .
ראשית נגדיר את סוגי הרכבים :
1. משאיות. מקטנות עד גדולות למעלה מ 3.5 טון
2. רכב פרטי עד 3.5 טון כולל את כל הפרטיות ואת המסחריות הקטנות.
3. רכב תפעולי
אפרט על כל סוג רכב:
משאיות:
כאשר אופי העסק מצריך שימוש במשאית, המשמעות היא שכל ההוצאה היא הוצאה מוכרת.
בקנייה – אפשר לקזז מע"מ , והמשאית נרשמת בטופס הפחת ( טופס י"א ) של העסק.
ההוצאות השוטפת – מוכרות במלואן : סולר/דלק , טיפולים , צמיגים , ביטוחים, רישוי , כביש 6 , מנהרות הכרמל וכולי .
לגבי הבלו על המע"מ תלוי בגודל המשאית – משאיות מעל 4.5 טון זכאיות להחזר הבלו .
רכב עד 3.5 טון :
הנאמר בהמשך לא חל על : מוניות, רכב בטחון המשמש בפעילות מבצעית או ביטחונית בלבד ורכב תפעולי .
התנאי הראשון וההכרחי הוא שאופי העסק מצריך שימוש ברכב !!!!!
אם אופי העסק אינו מצריך שימוש ברכב – אי אפשר להכיר בהוצאות הרכב כלל !!!
חשוב לזכור שנסיעה מהבית למקום העבודה אינה הוצאה מוכרת !!!
קנית רכב: לא ניתן לקזז מע"מ , הדבר נכון לא רק בקנייה רגילה ( קנייה בסוכנות ) אלא גם בכול עסקאות הליסינג והשכרת הרכב למיניהן ( לעניות דעתי המקצועית כל הפרסומים בנושא זה המציגים שניתן לקזז את החשבוניות מטעות את ציבור העצמאים ואינם נכונים)
לגבי מס הכנסה הרכב נירשם בטופס הפחת ( טופס י"א ) ומופחת לאורך השנים
( 15% לשנה )
ההוצאות מוכרות לפי הגבוה מבין :
1. 45% מהוצאות הרכב .
2. הוצאות הרכב בניכוי סכום "שווי השימוש" שהיה נזקף -אם הרכב היה צמוד לעובד .
שווי רכב עד 2009 לפי הטבלאות של מס הכנסה לפי קבוצות הרכב. כל רכב משויך לקבוצה. החל מ 1/1/10 לפי שווי לינארי של 2.48% בחודש.
בשנת 2019 התקרה היא 507,530 ₪
מתוך האתר של רשות המיסים:
"שווי שימוש הוא סכום שנזקף להכנסתו של עובד שקיבל רכב ממעבידו.
סכום זה מהווה שווי כספי של טובת ההנאה הגלומה בשימוש הפרטי ברכב.
בנוגע לכלי רכב שנרשמו לראשונה מיום 1.1.2010, מחושב שווי השימוש כשיעור מתוך מחיר".
הכוונה היא למחירון של הרכב בהיותו חדש.

בכלי רכב חשמליים והיברידיים יופחת סכום שווי השימוש כלהלן:
– בנוגע לרכב היברידי שאיננו נטען מרשת החשמל – הפחתה של 500 ש"ח לחודש
– בנוגע לרכב היברידי שנטען מרשת החשמל (פלאג-אין) – הפחתה של 1000 ש"ח לחודש
– בנוגע לרכב חשמלי –הפחתה של 1000 ש"ח לחודש
יובהר כי בקבצים המתפרסמים באתר מס הכנסה כבר נעשתה ההפחתה כאמור.
הבהרה חשובה:
חישוב זקיפת שווי השימוש נקבע בתקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברכב) כפי שמתואר לעיל. רשות המיסים לא תקבל חישובים המבוססים על יומני רכב (בין אם ידניים או ממוחשבים), ולא ניתן לקבל הפחתת מיסים על סמך חישובים אלו.
לסיכום : לרוב , ההכרה ברכב עד 3.5 המצריך שימוש בעסק נעשית בדרך זו: מסכמים את כל ההוצאות : פחת , ביטוחים , רישוי , דלק , כבישי אגרה ומכפילים ב 45% זאת ההוצאה המותרת בניכוי . מנסיוני מעטים המקרים שמתחשבים בשווי .
רכב תפעולי :
רכב תפעולי הינו רכב שמתקיימים בו התנאים שלהלן:
1. הרכב לא הועמד לרשות עובד כלשהו של המעביד,
2. הרכב משמש רק לצורכי המעביד או בעל משלח היד או העסק, לפי העניין
3. מקום העיסוק – אינו בבית מגוריו
4. בתום שעות העבודה הרכב אינו יוצא מחוץ למקום העיסוק.
אם הוכר הרכב כרכב תפעולי ניתן להכיר ב 100% מההוצאה.
משרדי עומד לשירותכם למידע נוסף
חנן 0544824695

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

ועוד על חזרה לשגרת קורונה. והפעם בענייני מיסוי

בהמשך להודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחברי הממשלה אתמול, (4/5/20) בחדשות, מתחילים לחזור לשגרה, אט אט, כמובן עם הגבלות של ריחוק, מסכות לפנים וכפפות.
אם העסק שלכם לא ניפגע מנגיף הקורונה ( תתפלאו יש כאלה , לא רק שלא נפגעו, מחזורי ההכנסות שלהם אף עלו ), ממשיכים כרגיל ואין צורך לבדיקות שיצוינו בהמשך .
אך אם העסק ניפגע מנגיף הקורונה (והכוונה כמובן בירידה בהכנסות), להלן מספר נקודות שיש לשים לב אליהן :
מס הכנסה – יש לבחון את רמת הרווח בעסק לתקופה 1-4/2020 וכמובן את גובה המקדמות שיש לשלם למס הכנסה, בהתאם לרווח. במידה והמקדמות גבוהות מידי – ניתן להקטין. אך אם מבצעים הקטנה יש לבדוק שוב את הרווח במהלך
1-8/2020 ולבחון האם ההקטנה עדיין רלבנטית, או שרווחיות העסק עלתה.
מקדמות מס הכנסה המשולמות במהלך השנה הן תשלומים על חשבון המס הסופי, שידוע עם הגשת הדוח השנתי לאותה שנת מס.
הקטנה או הגדלה למס הכנסה תופסת מיום 1/1 ולא משנה מתי נעשתה הפעולה.
אבקש לציין שכאשר מקטינים מקדמות למס הכנסה שלא לצורך – הדבר יגרור קנס.
ניתן להגדיל בחזרה מקדמות למס הכנסה עד ליום 30/9 לכול שנה, ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק לא לפספס מועד זה.
הקטנה ניתן לעשות עד 31/1 בשנה העוקבת.
ביטוח לאומי – בהמשך לבדיקת הרווח שנעשתה, ניתן להקטין גם מקדמות לביטוח לאומי. יש להבין שהקטנה בביטוח לאומי הינה בעצם מקטינים את סכום הביטוח, לדוגמא, אם הרווח הינו 25,000 ₪ והמקדמה אכן משולמת על רווח כזה, במידה והמבוטח (עצמאי) ניפגע בעבודה, יקבל פיצוי על סך 25,000 ₪ . אם נקטין מקדמות לרווח של לדוגמא, 10,000 ₪ , הפיצוי יהיה לפי 10,000 ₪ .
חשוב להדגיש שאם המבוטח ניפגע והביטוח שלו היה לפי רווח של 25,000 ₪ , יקבל פיצוי לפי 25,000 ₪ אפילו אם הרווח בפועל היה יותר נמוך בשפה המקצועית זה נקרא: גמלה חוסמת.
מקדמות ביטוח לאומי המשולמות במהלך השנה הן תשלומים על חשבון המס הסופי. גם במקרה זה, של ביטוח לאומי, התשלום הסופי לשנה מסוימת לביטוח לאומי ידוע עם הגשת הדוח השנתי.
הקטנה או הגדלה לביטוח לאומי תופסת מיום 1/1 ולא משנה מתי נעשתה הפעולה.
מע"מ – שלא כמו מס הכנסה וביטוח לאומי, במע"מ התשלום המשולם מדי חודש/חודשיים הוא סופי. (כל עוד לא נערכת ביקורת מצד מע"מ ומוצאים ליקויים בדו"ח ).
כולי תקווה שהמשק יחזור לפעילות מלאה בהקדם ( משאלת הלב )
הראש אומר שייקח עוד קצת זמן להתרגל לעבודה בעולם החדש לאחר תקופת הקורונה .

הקורונה לא ניצחה אותנו, אך שינתה לנו את המציאות שהכרנו .
אנחנו עומדים לשירותכם למידע נוסף

?

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

מענק קורונה פעימה שניה , הזדמנות לבדיקת ההלוואות בחשבון

מענק קורונה – פעימה שניה, ועוד…

כשפורסמו התקנות נאמר כי ניתן יהיה להגיש את הבקשות כבר ביום 3/5/20. כמו שצפינו, זה התעכב ולפי הנאמר בתקשורת, היכולת להגיש בקשה לפעימה שניה תיפתח ביום שלישי, 5/5/20.
הגשת הבקשה תהיה כמו בפעימה הראשונה, באזור האישי ברשות המיסים. מי שעדיין לא פתח שם משתמש, רצוי לעשות זאת על מנת שהגשת הבקשה תהיה זריזה יותר.
בינתיים, הקורונה נתנה לחלקנו קצת זמן פנוי. בזמן הזה אפשר ורצוי לעשות חישוב מסלול מחדש של העסק שלנו, ואולי להחיות אותו בצורה קצת אחרת.
אחד הדברים שניתן לעשות בהם סדר חדש, הוא מה שאנחנו, אנשי המקצוע, קוראים לו: "תמהיל אשראי". הכוונה היא לכל סוגי האשראי וההלוואות שלנו בכל חשבונות הבנק (במידה ויש יותר מאחד).
כל סוג אשראי (הלוואה לזמן קצר, הלוואה לזמן ארוך, מסגרת בעו"ש, ניכיון שיקים ועוד) מטרתו לממן משהו אחר. וזה הזמן לבחון האם התנהלנו נכון עד עכשיו בכל הקשור לסידור ההלוואות בחשבונות הבנק שלנו.
הלוואה לזמן ארוך לרוב מממנת השקעה בעסק, רכישת נכס, רכב ועוד
הלוואה לזמן קצר לרוב תממן הון חוזר, כלומר רכישת מלאים למכירה בזמן הקצר, עד שנה.
המסגרת בעו"ש תממן את גלגול המכירות בטווח הקצר, אשראי ללקוחות, מלאי שיורד מהמדפים בטווח של שלושה חודשים עד חצי שנה.
אז נכון, שכרגע המצב בעסק לא רגיל, כל עסק והסיטואציה שבה הוא נמצא בתקופת קורונה זו.
יכול להיות שנרצה לפרוס לזמן ארוך אשראי או הלוואה שמממנים דווקא את ההון החוזר כרגע.
החשיבה בתקופת משבר עשויה להיות שונה, גם בתחום זה של ניהול תמהיל האשראי של העסק.
אנחנו פה כדי לעזור. דורית 054-4824693

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

חזרה מחופשה ללא תשלום ( חל"ת )

הנוהל המסודר לגבי חזרה או אי חזרה מחל"ת של עובד למקום עבודתו הוא:
אם מחזירים את העובד, יש לדווח לביטוח לאומי בגין החזרה.
במידה ולא מחזירים את העובד, יש להאריך את ההודעה לעובד בגין החל"ת כפי שנמסרה לראשונה.
הגדרה לחל"ת על פי ביטוח לאומי:
עובד שכיר בחופשה ללא תשלום הוא מי שנמצא בחופשה ללא תשלום באישור המעסיק, במשך חודשיים קלנדריים (מה-1 עד ה-31 בחודש) לפחות.
למרות הגדרה זו, במשבר הקורונה הנוכחי, ביטוח לאומי הוריד את התקופה לחודש בלבד.
בתקופה שבה נמצא העובד בחופשה ללא תשלום, יש לשלם דמי a>ביטוח לאומי וביטוח בריאות.
חישוב הסכום ואופן התשלום:
חובת תשלום דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות עבור מי שנמצא בחופשה ללא תשלום בחודשיים הראשונים, חלה על המעסיק.
דמי ביטוח לאומי בגין החודשיים הראשונים הינם בסך 348 ש"ח וכפי שאמרנו, חלים על המעסיק. אפשר לנכות את הסכום ממשכורותו של העובד במשכורתו הראשונה כשחוזר לעבודה.

החל מהחודש השלישי מי שנמצא בחופשה ללא תשלום ואינו עובד כשכיר ו/או כעצמאי, חייב לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות עבור עצמו בשיעור המינימום – 177 ש"ח לחודש.
הסכום מעודכן ל- 01.01.2020
אנחנו עומדים לשירותכם למידע נוסף

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

שכירים החייבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה

שכירים רבים חייבים בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה מהסיבות הבאות:
מס הכנסה שלח לאחרונה טופס 5329 ( פרטים על מקורות הכנסה ) לאנשים רבים.
אנחנו ממליצים לא למלא את הטופס בצורה סתמית.
אם קיבלתם כנראה שיש מידע לגביכם – מומלץ למלא את הטופס בעזרת יועץ מס או רואה חשבון.
אז מי עשוי לקבל דרישה למילוי הטופס?
 שכיר בעל שליטה .
 שכיר שסך הכנסותיו מעל ל 653.000 ₪ לשנה ( כולל רווח ממכירת נדל"ן ).
 אדם שיש לו זכות בחברה הנמצאת בחו"ל.
 אדם שיש לו או לבן/בת הזוג וילדיו שטרם מלאו להם 18 שנים, נכס בחו"ל בשווי של 1,883.000 ₪ ( נכון לשנת 2019 ,כולל חשבון בנק )
 מחזור מכירות מניירות ערך הנסחרים בבורסה שאינו פטור ממס העולה על 2,538,000 ש“ח(בעבר עד וכלל 2016 הסכום היה כ 800,000 ₪ )
 העברות במשך 12 חודשים של כספים אל מחוץ לישראל בסכום כולל של 500,000 ₪ או יותר.
 מי שפרס מענק פרישה.
 מי שמקבל שכ"ד מחו"ל.
 מי שמקבל שכ"ד בארץ העולה על 5,090 ₪ לחודש בשנת 2019, 5100 ₪ בשנת 2020.
 מי שמקבל שכ"ד למגורים מעל ל 339.000 ₪ בשנה.

אם אתם עומדים בקריטריונים הנ"ל אתם חייבים להגיש דוח שנתי למס הכנסה
מומלץ להגיש דוחות למס הכנסה בעזרת יועץ מס או רואה חשבון – הדו"ח יעשה בצורה מקצועית. יועץ המס או רואה החשבון ידאגו לנצל בשבילכם את כל הטבות המס.
מי שמעוניין בעזרה במילוי הדו"ח השנתי מוזמן לפנות . חנן 054-4824695

?

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה

חזרה עסקית לשגרת קורונה

חזרה עסקית לשגרה. שגרת קורונה.
אז מתחילים לחזור לשגרה. תחת מגבלות. כל עסק והיכולות שלו לעמוד במגבלות משרד הבריאות. זה קודם כל והכי חשוב.
אם עברתם את המשוכה הזו, כדאי להמשיך לקרוא.
חשוב לזכור שכמו כל דבר בחיים ובטח בעסקים, גם החזרה לשגרה היא תהליך. המוטו הוא תכנון, חשיבה, אסטרטגיה. ולא מאפס ל 100.
יתכן מאד שהעסק יראה לכם אחרת. כל שלב תעצרו. תבחנו את עצמכם. תתאימו את העסק למצב הקיים באותו זמן. ותתקדמו עוד שלב.
משבר הקורונה עשה בעיקר רע. אבל דבר אחד טוב שאני לוקחת ממנו לעבודה, זה את היכולת להתחיל הכל מחדש אבל הפעם עם שכל, עם ידע לאן יוביל אותי כל שלב בהתקדמות כי הרי הייתי שם קודם. יתרון עצום לעסקים שחוזרים לשגרה אחרי תקופה של עוצר עסקי.
אז איך מתחילים? שלב ראשון הוא כמובן להודיע ללקוחות שלנו שחזרנו. שאנחנו שוב שם בשבילם. וברוח התקופה להראות להם איך אנחנו מתכננים להגן עליהם ועל עצמנו. איזה פעולות עשינו על מנת להבטיח את בריאותם ובריאותנו.
שלב שני הוא כמובן ליצור קשר עם הספקים, לנסות ולהגיע להסכמות של עבודה מחודשת, אולי בתנאים אחרים שיתאימו יותר לתקופה זו.
עסקים שיכולים לעבוד מרחוק, בעזרת הטכנולוגיות העומדות לרשותנו, רצוי מאד שיעשו זאת, וככל שיתקדם הזמן ניתן יהיה להתקרב.
ומה עושים בתחום הפיננסי? אילו מהלכים חשוב לעשות כשאנחנו חוזרים לשגרה?
חשוב לזכור שהשגרה החדשה יכולה להיות זמנית. בתקווה שלא, אבל עדיף לחשוב חיובי ולהתכונן לגרוע מכל. כך שיתכן שאנחנו צפויים לעבור עוד גל של תחלואה ולכן אסור לעשות צעדים פזיזים ונמהרים ולהחזיר את העסק לפעילות מלאה באופן מיידי.
עסקים שהוציאו עובדים לחל"ת, כדאי לעשות תכנית מסודרת ומדודה לחזרתם ההדרגתית של העובדים. לא כולם בבת אחת, בהדרגה, ובכל שלב לבחון מתי ואם בכלל נכון להחזיר עובדים נוספים.
עם כל הצער שבדבר כלפי אלו שיישארו מובטלים, יכול להיות שתמצאו שהעסק יכול לחזור לפעילות מלאה עם פחות כח עבודה מזה שהיה טרום המשבר.
עסק שלא ניהל תזרים טרום המשבר, זה הזמן להתחיל לעשות את זה. בכל הכח. ניהול תזרים הוא אבן הבסיס לניהולו של עסק. ללא זה, העסק נמצא באפילה.
לא לשכוח לקחת בחשבון את אותן הלוואות שעצרנו בתקופת המשבר, עוד רגע ויעברו שלושת החודשים ונתחיל לשלם אותן שוב, עם ריבית…
מי שקיבל הלוואה בערבות מדינה, ודחה את תחילת הפרעון שלה בחצי שנה עד שנה – לא לשכוח שגם התקופה הזו תסתיים וצריך יהיה להתחיל לשלם, להכניס לתזרים על מנת להיערך לזה.
מי שמעוניין ביעוץ פרטני – דורית 054-4824693

פורסם בקטגוריה כללי | כתיבת תגובה