סיפור החודש - מרכזי רווח
- דורית אלטר
- 22 בינו׳
- זמן קריאה 1 דקות
כמה הרווחנו בשנה האחרונה?
לרוב, העסקים בודקים את שורת הרווח התחתונה.
העסק הרוויח או הפסיד? כמה הרוויח? כמה הפסיד?
חשוב לא פחות (ואולי אפילו יותר) הוא לרדת לעומקם של דברים, לבחון את התוצאות הפנימיות ואת מה שהביא אותנו לשורת הרווח התחתונה.
אז לפני כחודש הצטרף עסק לשורותינו. בעל העסק הרגיש כבר כמה חודשים שמשהו אינו כשורה בעסק אך לא ידע לשים את האצבע על מה בדיוק.
לטענתו, שורת הרווח התחתונה היא חיובית אך להרגשתו העסק יכול להרוויח יותר.
נכנסו לעובי הקורה של העסק ופילחנו אותו לפי מוצרים. כל מוצר נותח כמרכז רווח בפני עצמו.
באופן הזה גילינו איך משפיע כל מוצר על שורת הרווח של העסק כולו ואיזה תחום כדאי להגדיל, ואיזה פחות..
להפתעתו הרבה של הלקוח, גילינו כי המוצר שאותו חשב כל השנים כמוצר המוביל בעסק, המוצר שבלעדיו אין לעסק זכות קיום, התגלה דווקא כמוצר השואב משאבים רבים, ובשל כך תורם באופן שלישי לשורת הרווח התחתונה.
על פי המלצתנו, מוצר זה יורד ממשטח הייצור, והמשאבים שהוקצו לו, חלקם ייעלמו, וחלקם יועברו למוצרים אחרים, תוך כדי מעקב מתמיד על מרכזי הרווח שנותרו.
ברבעון הבא, שורת הרווח התחתונה תיראה הרבה יותר טוב.





תגובות